top of page
Vyhledat
  • Obrázek autoraJosef Káles

Josef Káles: Chrudim potřebuje oživit, a to nejen na radnici

Pepa je trojkou naší kandidátky a současným zastupitelem Chrudimi. Pracuje jako obsahový stratég, tedy pomáhá firmám budovat jejich značky a mluvit se zákazníky. Absolvoval chrudimské gymnázium a Masarykovu univerzitu v Brně. Rád cestuje a píše.


Rozhodli jste se spojit síly. Co vás k tomu vedlo a co bylo vaší hlavní motivací pro takový krok?

Delší dobu jsme vnímali, že máme společné priority a postoje ke komunální politice. Ihned po volbách 2014 jsem jako zastupitel společně s Petrem Lichtenbergem navrhl Vlaďku Michalovou do kontrolního výboru zastupitelstva, přestože uskupení Vlaďky skončilo těsně pod 5% hranicí. Jsme za jedno, že Chrudim potřebuje oživit, a to nejen na radnici. Chceme město, které zodpovědně hospodaří, je zelenější, vstřícnější a stará se lépe o základní věci - jako jsou upravená veřejná prostranství, ale třeba i snadnější parkování.


Tvrdíte, že Chrudim potřebuje změnu. Co vy osobně považujete za největší problém ve městě a jak jej chcete řešit?

Tak jak jsem zmínil, jde o špatnou dopravní situaci a problém parkovacích míst. Vedle toho radnice zanedbává péči o veřejnou zeleň. Když se podíváte, jak to vypadá v zahraničních městech, ale vlastně i v některých českých městech, tak Chrudim má opravdu co dohánět.


Existuje něco, za co byste současné vedení města pochválili?

V posledních letech město lépe hospodaří a vedení města začalo splácet obrovské dluhy, které v předchozích volebních obdobích nasekalo. Obávám se, že politiky ale zase začnou svrbět ruce a znovu budou rozhazovat. Na vysoké zadlužení města jsem vždy upozorňoval a tedy tomuto bych chtěl do budoucna zabránit.


Kolik času jste ochotný věnovat práci pro město?

Určitě nemám ambice stát se uvolněným zastupitelem. Tedy budu případnému mandátu věnovat tolik času, kolik si bude žádat funkce koaličního zastupitele. A také kolik mi dovolí práce, která mě živí, a lidi v mém okolí, které mám rád a které nechci zanedbávat.


Abychom se o vás dozvěděli více. Jaké jsou vaše osobní priority a máte nějaké životní motto?

Ty priority se s věkem mění. Ale asi jako každý člověk, chci být šťastný, což se mi v poslední době daří (klepe na dřevo :) ). Takže mít vedle sebe úžasnou přítelkyni, zábavnou a naplňující práci a čas na kamarády a rodinu. A moje motto? To by asi bylo Bukowskeho: „Svět patří těm, co se neposerou.“


A co děláte ve volném čase?

Vždycky jsem se věnoval politice. Snažím se publikovat a nyní pomáhám kamarádům z jiných měst s jejich kampaněmi. Ale mám dokonce i osobní život, v kterém se rád vidím s kamarády u piva, mám rád divadlo a dobré filmy. Snažím se také zlepšovat v oboru, ve kterém pracuji. Dříve jsem aktivně sportoval, to se v posledních letech změnilo. Jde to na mně vidět, tak to ještě musím dohnat.


Co byste v jedné větě vzkázal všem Chrudimákům?

Současná politická scéna není v dobrém stavu a sledovat ji vyžaduje hodně přemáhání se. Ale nic se nezlepší, pokud všichni slušní lidé zůstanou pasivní. Proto alespoň přijďte k volbám a volte srdcem.


5 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page